15 Aralık 2010 Çarşamba

Yazar Temel

Temel roman yazmaya karar verir ve hemen Orhan Pamuk'a koşar:

- Üstadım! Ben de roman yazacağım. Seninkiler gibi çok satsın istiyorum. Bana ne önerirsin? diye sorar.

Pamuk bu samimi soruyu sever ve yardım etmeye karar verir.

- Bak Temel! Türk halkı her zaman üç konu ile daha çok ilgilenir. Ne iş yaparsan yap, bu üç ana konuyu hiç unutmayacaksın. Birincisi özel yaşam. Yani aşk, seks ilişkileri. İkincisi nereden geldiğin, kimlerden olduğun yani asalet merakı. Üçüncüsü de her şey gizemli olmalıdır. Merak uyandırman gerekir. Kitabın sonuna kadar heyecanla beklemeliler. Eh bir de kitabına dikkati çekecek bir isim bulursan iş tamamdır. En az on bin adet satılır, diyerek işin sırlarını verir.

Temel, Nobel Ödüllü Orhan Pamuk'tan aldığı gaz ile hemen kitabını yazmaya başlar. Üç ay sonra da kitabı bitirip yine Pamuk'un kapısına dikilir. Pamuk ilk iş olarak:

- Kitabının ismini ne koydun? diye sorar. Temel:

- Sizin verdiğiniz önerileri dikkate alarak kitabın ismini; 'Kontesi kim öptü?' olarak düşündüm. Aynen dediğiniz gibi, aşk var, seks var, gizem var.

Romanın ismi Pamuk'un çok hoşuna gitmiş:

- Aferin. Çok güzel olmuş. Kontes ile asaleti, öpmek ile seksi vurgulamışsın. Gizem de var. Ama sana söylemeyi unuttuğum bir şey daha var. Türkiye'de en önemli konu aslında dindir. Romanın bir yerine inancı ile ilgili birkaç olay koyarsan işte o zaman kitabın kesin çok satanlar arasına girer. Hatta İngilizce'ye çevrilip dünyada satılır, der.

Temel evine gidip düşünmeye başlar. Bir ay sonra Orhan Pamuk'u arayıp kitabının ismini bildirir:

-Allah Allah, Kontesi kim öptü?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.

Yeni Eklenenler